NOEL PAZARLARI ROMANYA BULGARİSTAN TURU

Başlangıç Fiyatı

Tur Süresi

3 gün 2 gece
Tur Programı

Genel Bilgiler

NOEL PAZARLARI ROMANYA VE BULGARİSTAN TURU

05-07 ARALIK 2025 / 19 – 20 ARALIK 2025 / 2 GECE-3 GÜN

1 GECE BÜKREŞ ODA KAHVALTI KONAKLAMA DAHİL KİŞİ BAŞI 120 €

EKSTRA TUR BEDELİ YOK!

BÜKREŞ-RUSÇUK-VELİKO TIRNOVO

Not: Yeşil Pasaport sahipleri ve AB Vatandaşları için vize gerekmemektedir.

Avrupa Birliği Oturumu  ve Bulgaristan Vizesi  ile Romanya’ya Giriş Yapılır.

Tur Programı

Kırklareli'nden katılım sağlayan misafirlerimiz ile Kapıkule Sınır Kapısındaki Gümrük ve Pasaport işlemlerinin ardından Bulgaristan’a geçiyoruz.
STARA ZAGORA-RUSÇUK-BÜKREŞ Kapıkuleyi geçtikten sonra Harmanlı - Stara Zagora - Tırnovo - Rusçuk'u takiben, yemyeşil ovalardan oluşan başkent Bükreş'e varıyoruz. Turumuza araçtan ayrılarak başlıyoruz. İlk olarak, İhtilal Meydanı, sırasıyla Üniversite Meydanı, Milli Tiyatro Zafer Anıtı, Zafer caddesi, ve Çavuşesku Sarayı ile şehri dolaşan su kanallarının gezeceğiz.Gezimiz esnasında Atatürk'ünde anıtının bulunduğu meydanda fotoğraf çekileceğiz. Bükreş Camiinin  panoramik olarak görüyoruz. Herãstrãu Gölü kıyısında Avrupa’nın en büyük ve en eski açık hava müzelerinden biri olan evleri, kiliseleri, su ve rüzgar değirmenleri ile küçük bir Romen köyünün kopyası olan Köy müzesini geziyoruz. Bükreş'te Otele yerleşme ve konaklama
BÜKREŞ - RUSÇUK - VELİKO TURNOVO Sabah erken otelde alınacak kahvaltının ardından, Romanya'dan çıkıp, Rusçuk ziyaretimiz var. Bulgaristan’nın Tuna Nehri kenarında bulunan, Osmanlı’nın önemli donanma üstlerinden biri olan Rusçuk’a varıyoruz. Rusçuk’ta Levent Tabya'yı panoramik olarak görüyoruz. Mirza Said Paşa Camii ,Özgürlük Anıtı gezeceğimiz yerler arasında.Rusçuk'ta ortalama bir buçuk saat kadar dolaşacağız. Daha sonra, Veliko Tırnovo şehir merkezine gidiyoruz. Veliko Tarnovo, Bulgaristan'ın kuzeyindeki bir şehirdir. Çoğunlukla "Çarlar Şehri" olarak anılan Veliko Tarnovo, Yantra Nehri üzerinde yer alır ve eşsiz mimarisi ile birçok turisti çeken İkinci Bulgar İmparatorluğu'nun (1185-1396) tarihi başkenti olarak bilinir. Şehrin eski kısmı, Yantra'nın menderesleri arasında yükselen üç tepe Tsarevets, Trapezitsa ve Sveta Gora üzerinde yer almaktadır. Tsarevets'te Bulgar imparatorların ve Patrikhane'nin, Patriklik Katedrali'nin yanı sıra kalın duvarlarla çevrili bir dizi idari ve konut yapı sarayları bulunmaktadır. Trapezitsa, birçok kilisesi ve soyluların eski ana ikametgahı olarak bilinir. Ortaçağ'da kent, Avrupa'nın başlıca kültür merkezleri arasında yer aldı . Veliko Tarnovo'nun yukarısındaki yüksek terasta yer almaktadır. Burada şehrin ve kalenin Tsarevets'in doğal bir görüntüsünün tadını çıkarabilirsiniz. Gezimiz sonrası dönüş yoluculuğuna başlıyoruz.Kapıkule Sınır Kapısından yapacağımız pasaport işlemlerimizin ardından , eve dönüş yoluna geçiyor ve siz değerli misafirlerimizle bir başka Saranta Turizm  organizasyonunda görüşmek dileğiyle vedalaşıyoruz.

Ücrete Dahil Olan Hizmetler

*Bükreş'te 1 Gece Oda Kahvaltı Konaklama *Lüks Mercedes Tourismo veya Travego 2+2 Otobüslerle Ulaşım *Araç İçi İkramlar (günde 1 defa 500 ml su,soğuk -sıcak içecekler ve kek) *Program dahilindeki gezi noktaları ve şehir gezisi *Profosyonel Türkçe-İngilizce Rehberlik Hizmeti *Otel Vergileri ve Yerel Rehberlik Hizmetleri * Zorunlu Mesleki Sorumluluk Sigortası

Ücrete Dahil Olmayan Hizmetler​

*Öğlen ve akşam yemekleri, otelde alınan yemeklerdeki içecekler,minibar vs.. *Vize İşlem Ücreti *Zorunlu Yurtdışı Seyahat Sağlık ve İptal Sigortası- 10 Euro, 65 yaş ve üstü için 15 Euro (Tura 15 gün Kalana Kadar İptal Durumunu Kapsar)​ *Yurtdışı Çıkış Fonu NOT: Yeşil Pasaport sahipleri ve AB Vatandaşları için vize gerekmiyor.

HİZMET SÖZLEŞMESİ

YURTİÇİ & YURTDIŞI GEZİ-REZERVASYON –PAKET-TUR- KAYIT ve SATIŞ SÖZLEŞMESİ

İş bu sözleşme SARANTA TURİZM A.Ş. “Karakaş, Karakaş Bey Sk. No:32/B, 39010 Kırklareli Merkez/Kırklareli (“seyahat acentesi” olarak anılacaktır) ile hizmeti satın alan müşteri ve beraberindekiler arasında imzalanmıştır (“tüketici” olarak anılacaktır).

 I – ÖDEMELER

  1. Yurtiçi otel ve tur satışlarında, rezervasyon bedelinin en az %35’i kayıt anında, bakiyesinin ise satış tarihinden itibaren 7 iş günü içerisinde ödenmesi gerekmektedir. Turun başlangıç tarihine veya otele giriş tarihine 7 gün ve daha az bir süre kala ise tur/otel bedelinin tamamının kayıt anında ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek toplam hizmet bedelinin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
  2. Yurtdışı ve gemi turlarında ödemenin tamamı, rezervasyon esnasında ve belirtilen döviz cinsine göre tanımlanan sistem kuru üzerinden tahsil edilir. Herhangi bir nedenle açık bakiye kalması durumunda ilgili bakiye kapatılırken, ödemenin yapılacağı günün sistem döviz kurları geçerli olacaktır. Gemi turları hariç olmak üzere yurtdışı turun kalkışından 30 gün önce belirtilen ödemelerin halen yapılmamış olması halinde ilgili rezervasyon iptal edilerek toplam bedelin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
  3. Kampanyalı satış (erken rezervasyon indirimi ve promosyonlu satışlar gibi) yoluyla, indirimli hizmet satın alan tüketici, hizmetin bedelinin tamamını rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür.
  4. Özel ürün ve hizmetlerde, toplam tutarın, hizmetin başlamasından en geç 60 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek toplam hizmet bedelinin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.

II – İPTAL- VAZGEÇME – DEĞİŞİKLİKLER

1.Seyahat acentesi, gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya mücbir sebeplerden dolayı paket tura ait sözleşmeyi iptal edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. Seyahat acentesi, turu iptal ettiğini, katılımcılara bildirmek ve tüketiciden almış olduğu tüm ücretleri 14 gün içinde geri ödemekle yükümlüdür. İlgili tutar iadeleri ödemelerin yapıldığı gün kuruna göre işleme alınır. Vize işlemi tamamlanmış olsa bile ilgili turun iptali durumunda tüketicilerin vize bedelleri iade edilmez. Paket turu satın alan tüketicilerin vize sorumlulukları kendilerine aittir.

2.A- Yurtiçi otel satışlarında, tüketicinin rezervasyonu/sözleşmeyi hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar feshetmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği rezervasyon bedelinin tamamı kendisine iade edilir.

2.B- Yurtiçi otel satışlarında, tüketicinin hizmetin başlamasına 29- 15 gün kalaya kadar rezervasyonu/sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %35’ini, 14 günden az bir süre kala iptal etmesi halinde ise tamamını seyahat acentesine ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup tarih değişikliği talepleri, ilgili maddelerde belirtilen süreler dikkate alınarak tüketici tarafından yazılı olarak bildirilecektir.

2.C- Yurtiçi ve yurtdışı paket turlarda, tüketicinin rezervasyonu/sözleşmeyi hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar feshetmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği rezervasyon bedelinin tamamı kendisine iade edilir. Ancak yurtdışı seyahatlerinde vize alınmış ise vize bedeli iade edilmez. Tüketici gezinin başlamasından 29 gün önce rezervasyonu / sözleşmeyi mücbir sebepler dışında iptal etmesi halinde gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup ilgili maddelerde belirtilen süreler dikkate alınarak tüketici tarafından yazılı olarak bildirilecektir. Kampanyalı paket tur satışlarında (erken rezervasyon indirimi ve promosyon başlıklı paket turlar gibi), rezervasyonun yapıldığı tarihten itibaren her ne sebeple olursa olsun gerçekleşecek iptallerde gezi bedelinin tamamı yanar ve iade yapılmaz. İsim, tarih değişikliği ve devir talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder.

2.D- Gemi turlarında, her tur için farklı olarak uygulanan iptal şartları ilgili tur programında belirtildiği şekilde uygulanacaktır. E-Tüketicinin, hizmetin başlamasından 30 günden daha az bir süre kala kendisinin veya birinci derecede akrabalarının 10 günlük mutat işgaline engel rahatsızlıkları ve ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. Tüketicinin, gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala, söz konusu duruma ilişkin belgeyi sunması kaydıyla, fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel 14 gün içinde kendisine iade edilir.

3.2.maddede belirtilen durumlarda, tüketicilerin sigorta kapsamında bulunan maddi zararı, ilgili sigorta şirketinden talep edilecektir.

  1. Tüketici, yurtiçi otellerinin indirimli satış döneminde (yurtiçi erken rezervasyon kampanyalarında) satın almış olduğu indirimli ürünlerde, mücbir sebepler dışında, herhangi bir sebeple; isim ve tarih değişikliği, devir ve iptal talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda rezervasyon bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
  2. Tüketici başlangıcını kaçırdığı geziye, sonradan iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, seyahat acentesi, tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
  3. Tüketici paket turu, hizmetin başlamasından 7 gün öncesine kadar yazılı ya da kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile bildirmek suretiyle ve seyahat acentesinin bu değişikliğe yazılı onay vermesi durumunda 3. bir kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebi ile doğan masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Devredilen turlarla ilgili olarak işlemler güncel sistem kuru üzerinden yapılır. Vize işlemi tamamlanmış olan tüketicilerin vize bedelleri iade edilmez. Paket turu devralan tüketicilerin ise vize sorumlulukları kendilerine ait olacaktır. Kampanyalı paket tur satışlarında devir kabul edilmez.
  4. Mücbir Sebepler: Olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, savaş, savaş ihtimali, öngörülmez teknik hususlar gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil ediyorsa, taraflarca mücbir sebep olarak kabul edilir. Yolcunun veya birinci derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıkları ve/veya ölümleri de tam teşekküllü devlet hastanesinden alınmış resmi kurul raporu olması şartıyla mücbir sebeptir.
  5. Satışları nakit veya bankaların kredi kartları ile peşin ve/veya bankaların taksit yapan kredi kartları ile taksitli olarak yapılmaktadır. Kredi kartı ile yapılan satışlarda ödemenin yapılmaması halinde tüketici, kredi kart sözleşmesi imzalamış olduğu bankası ile muhataptır. Bu durumda bankanın uygulayacağı faiz oranları geçerli olup, seyahat acentesi konunun muhatabı olmayacaktır.
  6. Sözleşme konusu işin ifasından sonra tüketicinin sözleşme bedelini ödemek için kullandığı kredi kartının, yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması iddiası ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini seyahat acentesine ödememesi halinde tüketici, itiraz edilen hizmet bedelinden ve her türlü zarardan rezervasyon tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte sorumlu olacaktır.
  7. Yurtdışı ve gemi turlarında aynı kişilere ait rezervasyon değişikliği durumunda değişiklik yapılan turda döviz cinsinden fiyat farkı varsa, bu fark tutarı değişiklik farkının ödendiği günün güncel sistem kuru üzerinden tahsil edilir. İade oluşması durumunda ise ödemenin yapıldığı gün kuru üzerinden TL cinsinden iadesi yapılır.

III-GENEL HÜKÜMLER

  1. Tura katılan tüketicinin; her türlü gezide, 50cm x 70cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile 2 valiz, uçaklı seyahatlerde ise 20kg. bagaj götürme ve getirme hakkı vardır. Valizlerin ve içindeki eşyaların her türlü sorumluluğu sahiplerine aittir.
  2. Paket tur programlarında ücrete dahil tüm hizmetler belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Rezervasyon esnasında tur paket bedeli ve ek hizmet bedeli adı altında iki ayrı ücret makbuz karşılığında tahsil edilir. Alınan bu bedeller rehberlik ücretini de kapsamaktadır.
  3. Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici, delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, seyahat acentesinin ayrıca ve açıkça ve yazılı izni olmadan taşıt araçlarına ve konaklanacak tesislere alınmazlar. Kimlik veya ruhsatlarının olması durumu değiştirmez.
  4. Tüketiciye ait bagajların kaybı veya hasarı durumunda, seyahat acentesi personelinin ağır kusurundan doğmuş olması halinde, kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2’si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak seyahat acentesi tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Seyahat acentesi, tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur. Kaybolan eşyanın tüketicinin kimliği, pasaportu vs. resmi evrakı olması halinde seyahat acentesine sorumluluk yüklenmeyecektir.
  5. Seyahat acentesinin olası tur iptali bildirimleri, her tüketiciye münferiden yapılabileceği gibi, yüksek tirajlı bir gazetenin Türkiye baskısında ilan yolu ile genel olarak da yapılabilir. Bu durumda bildirim yükümlülüğü yerine getirilmiş sayılır.
  6. Seyahat acentesi gezi kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçlarını, hareket saatlerini ve bunların hareket yerlerini programda belirtilen standartlara bağlı kalmak koşuluyla, tüketiciye bildirim yapılması suretiyle değiştirme veya tüketiciyi başka acenteye devretme hakkına sahiptir. Kayıt esnasında verilen tur programları örnek programlardır. Tur programlarında belirtilen ekstra turların organize edileceği tarihler ve katılımcı sayısına göre fiyatlar değiştirilebilir. Tüketici toplam gezi süresindeki gecelemenin kısaltılmaması, kalınacak tesislerin sınıf ve kategorilerinde değişiklik yapılmaması halinde gezi şartlarının yerine getirilmiş olduğunu kabul eder.
  7. Seyahat acentesinden vize işlemlerini takip etmesi talep edildiği taktirde, tüketicinin en az altı ay geçerli pasaportu olması ve ilgili konsolosluğun belirlemiş olduğu evraklar ve süre çerçevesinde seyahat acentesine başvurması gerekmektedir. Seyahat acentesi vize işlemlerinde tüketici ile konsolosluk arasında aracı konumundadır ve vizenin alınmamasından sorumlu değildir. Vizenin konsolosluk tarafından onaylanmaması durumunda yukarıda belirtilmiş iptal şartları geçerli olacaktır.
  8. Seyahat sigortası hizmeti satın alan veya seyahat sigortası paketinin içinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Seyahat acentesi bu teminatların içeriği, kapsamları ve uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır. Otele veya gemiye varış günü odalar saat 14:00’den önce tüketicilere teslim edilmeyebilir. Otelden ayrılış günü tüketicilerin en geç 12:00’ye kadar odalarını boşaltmaları gerekir. Üç kişilik odalarda ilave yatak standardı oteline göre farklı olabilir.
  9. Seyahat acentesinin paket tur sözleşmesinde öngörülen fiyat ve koşulları değiştirilemez. Ancak Liman, havaalanına iniş vergileri gibi diğer vergi ve ücretler ile döviz kurlarından kaynaklanan fiyat değişikliklerinde bu hüküm uygulanmaz. Tur fiyat değişikliği ön görülen tur tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşulu ile sözleşme bedelinin %5’ini geçmemek üzere döviz kurunda, yakıt giderlerinde, liman/havalimanı vergilerinde olağan dışı oluşan farklar yansıtılır. Vize masrafları, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen bedeller ve sigorta bedelleri hiçbir şart altında geri ödenmez.
  10. Tüketicinin satın almış olduğu tur programındaki gezinin başlamasından sonra meydana gelen değişikliklerden Seyahat acentesi sorumludur. Seyahat acentesi, tüketici aleyhine olduğu ve zarar gördüğü aşikâr değişiklikleri, gezi sırasında veya gezi sonrasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümleri uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dâhil olmayan ve gezi esnasında tüketiciye verilen ek ve/veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin tüketici tarafından alınıp kullanılması veya tüketilmesi, tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.
  11. Tüketicinin başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini seyahat acentesi yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur. Tüketicinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur.
  12. Seyahat acentesi ile tüketici arasında kayıt esnasında akt olunan iş bu sözleşme hükümleri, tüketici tarafından okunmuştur. Tüketici, tesise ait tüm konaklama detaylarına ilişkin; broşür, web sitesi, satış yazılım programı vb. gibi kaynaklardan bilgilendirilmiştir ve kendisi ile birlikte aynı geziye katılacağını bildirdiği diğer şahısların adına da aynı şartlar altında kayıtlarının yapılmasını talep ve kabul ederek imzalamıştır. Tüketici, beyan etmiş olduğu voucher bilgilerinin yanlış ve/veya eksik olmasından doğacak fiyat farkını ödemeyi kabul eder.
  13. Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleşmeyi imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici(ler)nin seyahat acentesi aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava, takipler ve seyahat acentesinin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde, seyahat acentesinin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler)ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler, imzalamış olmasalar dahi, taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul ve taahhüt etmiş sayılır. Bu sözleşmenin bir nüshasının sözleşmeye konu geziye katılacak/katılan kişiler adına düzenlenmesi ve sözleşme yapmaya görevlendirilen tüketiciye yazılı bir nüshasının verilmesiyle yasal yükümlülükler yerine getirilmiş sayılır.
  14. Seyahat acentesi, geziye katılan tüketicilerle, otel, taşıyıcı firmalar ve gezi ile ilgili diğer hizmetleri sunan her tür üçüncü şahıs ve tüzel kişilikler nezdinde aracı konumundadır. Bu nedenle kendisine müracaat ile geziye kayıt olan tüketicilerin, seyahat acentesi ile taşımayı üstlenen müesseseler arasında yapılmış anlaşmalar hilafına; araçların programlarında gösterilen saatlerde hareket yerinde bulunmamasından, kara, hava ve deniz araçlarının her türlü gecikmelerinden, arızalanmalarından, sis, fırtına, tipi ve her türlü hava koşullarından, yol engeli gibi sebeplerden, yol güzergah ve rotalarını değiştirmelerinden, grev, terör, savaş ihtimali veya bunlara benzer mücbir sebeplerden, ulaşım aracını kullananın kendi hatasından veya üçüncü kişilerin şahsi kusurlarından veya öngörülemez teknik hususlardan kaynaklanan her türlü aksaklıklardan, maddi, manevi hasarlı kazalardan, konaklama tesislerinin eksik veya hatalı hizmetlerinden, seyahat acentesinin işleten sıfatı olmaması nedeni ile mevcut sorumluluğu bulunmadığını taraflar bilmektedirler.
  15. Charter uçuşları ile ilgili tüm düzenlemeler uluslararası havacılık kurallarına tabi olduğundan Varşova Konvansiyonu hava yolları ile bu uçuşlarda her türlü saat değişikliği yapabilir. Hareket saati garanti edilemez. Taşıyıcı, biletlerde gösterilen duraklama yerlerini değiştirebilir veya duraklama yapmayabilir. Uçuş saatleri 48 saat önce kesinleştiğinden satış sırasında belirtilen saatler muhtemel saatler olup, bu konudaki değişiklikler nedeni ile seyahat acentesi sorumlu tutulamaz. Bu sebeple yapılacak iptal ve iade talepleri de kabul edilemez.
  16. Tur programlarında ücrete dâhil tüm hizmetler ayrı ayrı belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Ekstra tur ücretlerini ve içeriklerini gidilen şehir veya ülkelerdeki yerel acenteler belirlemekte ve önermektedir. Bu turlar ancak yeterli katılımın sağlanması halinde yapılabilecek olup, ekstra turların yapılmaması neden ile seyahat acentesinden hiçbir tazminat ve/veya iade talep edilemez.
  17. Seyahat acentesi, taahhüt ettiği hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3. kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur.
  18. Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618 SY., 6502 SY., 2634 SY., IATA, IHA., UFTAA konvansiyon hükümleri, sivil havacılık kanunu, TBK., TTK., Türkiye’nin dahil olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile uluslararası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’de tatbik bulan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır. Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan iş bu voucher ve paket tur sözleşmesi taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş, okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edimlerini birlikte imza altına alarak kabul ve teyit etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı müşteriler adına işbu voucher ve sözleşmeyi kabul eden ve taraf adına vekaleten imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.
  19. Yurtdışı ve Kıbrıs uçuşlarında her iki ebeveyni ile seyahat edemeyecek olan 18 yaş altı çocuklar için noterden muvafakatname alınması zorunludur. Aksi taktirde uçuş yapılamaz. HİZMET KUSURU ŞİKÂYETLERİ: Ayıplı veya kusurlu hizmet sunulması halinde Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca belirlenen maddi sınırlara göre Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.

HİZMET GARANTİSİ: Yeterli katılım olması ve mücbir sebeplerin olmaması durumunda seyahat acentesi, gezi hakkında, verilmiş ilanlardan ve yayınlanmış broşürlerden müstakil olarak yukarıda taahhüt ettiği hizmetleri, yine yukarıda yazılı bedel mukabili yerine getirmeyi kabul ve taahhüt etmiştir. Seyahat acentesinin kısmen veya tamamen yukarıda yazılı taahhütlerini yerine getirmemesi halinde müşteriye yapılacak geri ödeme miktarının TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümlerine müstakil olarak yukarıda taahhüt ettiği hizmetleri, yine yukarıda yazılı bedel mukabili yerine getirmeyi kabul ve taahhüt etmiştir.

 

Müşteri ve Beraberindekiler Adına Adı Soyadı:                              Belgeyi Tanzim ve İmza Eden Seyahat Acentası

Tarih:                                                                                                       Tarih:

İmza :                                                                                                       İmza :

 

ULAŞIM BİLGİLERİ

Ulaşım Araçlarımız    

Katılımcı sayısına göre araçlarımız aşağıdaki özelliklerdedir.

Mercedes Travego

46+1+1 Koltuklandırma, Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar otobüs koltuğu 

Mercedes Tourismo

46+1+1 Koltuklandırma, Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar otobüs koltuğu 

Man Fortuna

46+1+1 Koltuklandırma, Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar otobüs koltuğu

Doruk T

39+1+1 Koltuklandırma, 46+1+1 Koltuklandırma vb. , Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar otobüs koltuğu

Midibüsler
Isuzu Turkuaz,  Otokar Doruk, Temsa Prestij vb. 27+1 koltuklandırma, Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar otobüs koltuğu

Minibüsler
VW Crafter, Mercedes Benz Sprinter  vb. 15+1 Koltuklandırma, Özel tasarlanmış Koltuklar, Abs, Asr, fren sistemi, klima, buzdolabı, rehber anonsu için mikrofon sistemi, yatar koltuk

YURTDIŞI İPTAL / İADE KOŞULLARI

) FESİH KOŞULLARI
a) Acente, gerekli gördüğü durumlarda katılımcıdan onay almaksızın ancak katılımcıya bildirmek koşuluyla gezi başlangıç tarihine; hafta sonu konaklamalı ve yurt içi gezilerde 21 gün, yurt dışı gezilerde 30 gün kala ya da daha öncesinde herhangi bir geziyi iptal edebilir. Bu gibi iptallerde katılımcıya ödemiş olduğu tutar aynen iade edilecektir. Ancak bu iptalden dolayı katılımcının acente nezdinde herhangi bir maddi veya manevi tazminat talep hakkı bulunmadığını bu tür tazminat taleplerinden feragat ettiğini katılımcı kabul ve taahhüt eder.
b) Ödemeler, katılımcı tarafından kredi kartı ile yapılması halinde Bankaların almış olduğu kredi kartı komisyonu kesilerek iade edilir. Katılımcının kendi isteği ile uçaklarda upgrade yaptırmasından veya mil kullanmasından doğacak zararlardan acente sorumlu değildir.
c) – Katılımcı tarafından, Yurtdışı turlarına rezervasyon yapıldıktan sonra -sebebi ne olursa olsun turu iptal etmesi halinde yapılan rezervasyon için yüzde 15 iptal cezası uygulanır.
**92 gün öncesine kadar yapılan iptallerde: Toplam tur bedelinden yüzde 25
**91 günden 46 gün öncesine kadar yapılan iptallerde: yüzde 50
**45 günden 30 gün öncesine kadar yapılan iptallerde: yüzde 60 İptal cezası uygulanır ve geri kalan para iade edilir.
***Bu tarihten sonra yapılan iptallerde HİÇBİR İADE YAPILMAZ. Ayrıca uçak bileti ve sigorta poliçesi için ödenmiş tutardan doğabilecek vesair zararlar ayrıca hesap edilip iptal eden katılımcıdan tahsil edilir. İade banka aracılığıyla yapıldığı takdirde banka masrafları iade edilecek tutardan düşülerek yapılır.
– Katılımcı tarafından, Yurtiçi turlarına; rezervasyon yapıldıktan sonra -sebebi ne olursa olsun- turu iptal etmesi halinde yapılan rezervasyon için yüzde 5 iptal cezası uygulanır.
**92 gün öncesine kadar yapılan iptallerde: Toplam tur bedelinden yüzde 15
**91 günden 46 gün öncesine kadar yapılan iptallerde: yüzde 30
**45 günden 30 güne kadar yapılan iptallerde: yüzde 50
**29 günden 21 güne kadar olan iptallerde: yüzde 60 İptal cezası uygulanır ve geri kalan para iade edilir. Bu tarihten sonra yapılan iptallerde HİÇBİR İADE YAPILMAZ. Ayrıca uçak bileti ve sigorta poliçesi için ödenmiş tutardan doğabilecek vesair zararlar ayrıca hesap edilip iptal eden katılımcıdan tahsil edilir. İade banka aracılığıyla yapıldığı takdirde banka masrafları iade edilecek tutardan düşülerek yapılır.
d) Katılımcı, iptal durumunda tur bedelini yukarıdaki koşullarda acenteye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Aksi taktirde işleyecek yasal faiz ve gecikmeden doğacak her türlü zarar ve ziyanı acente, talep hakkını saklı tutar.
e) Katılımcı, ayrıntılı gezi programında belirtilen özel koşullar hariç satın aldığı turu seyahatin başlamasından 21 gün öncesine kadar istediği kişiye devir edebilir. Devir alan, bakiyeden ve devir sebebiyle doğan masraftan devir edenle birlikte müştereken ve müteselsilen sorumludur. Satış sözleşmesinde imzası olmasa bile devir alan, halefiyet kuralı gereği işbu satış sözleşmesinden sorumlu olup, devir alan şahsın kendisinden kaynaklanan sebeplerle geziye çıkamaması halinde veya herhangi bir sebeple katılamaması halinde iade talep hakkı yoktur.
f) Acente, katılımcının başlangıcını kaçırdığı geziye sonradan iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda katılımcı adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde katılımcıya herhangi bir ödeme veya iade yapılmayacağını katılımcı kabul ve taahhüt eder.
g) Katılımcı veya acente, geziyi iptal koşulları süresine uygun olarak iptal ettiğinde geri iade edilecek tutar, acenteye ödenen para birimi üzerinden olacaktır. Zaman içinde dövizde oluşabilecek kur farklarından acente sorumlu olamaz. Kredi kartı ile yapılan ödemelerde iade, aynı kredi kartına yapılacaktır. Oluşması muhtemel zararlardan acente sorumlu olamaz.
11)KATILIMCININ HATALARINDAN VEYA MAZERETİNDEN DOĞABİLECEK SORUNLAR 
a) Zamanında yapılmayan ödemelerden acenteye zamanında ulaştırılmayan veya noksan ulaştırılan belgelerden doğabilecek sonuçlardan acente sorumlu tutulamaz. Böylesi durumlarda acentenin katılımcının gezisini iptal hakkı vardır. Katılımcının ödemelerde yukarıdaki 6/f maddesindeki belirtilen şartlardaki temerrüdü veya acentenin talep ettiği belgeleri zamanında teslim etmemesi nedeniyle katılımcının rezervasyonun iptali hallerinde söz konusu iptallerdeki para iadeleri için yukarıdaki fesih başlıklı madde hükümleri tatbik edilir. Bu fesih maddesinde belirtilen tarihlerden sonraki zorunlu iptaller nedeni ne olursa olsun iade yapılmaz ve katılımcının bu sebeplerden dolayı herhangi bir talep hakkı doğmaz.

 

EK BİLGİLER

• Tur süresince gezilecek olan bölgenin hava şartları ve coğrafi yapısına uygun kıyafet ve ayakkabı (bot, terlik, spor ayakkabı vb.) tercih edilmelidir.

• Tur süresince çekileceğiniz fotoğraflarınıza renk katmak için, dilerseniz aksesuar şapka vs. eşyaları sırt çantanıza almanızı hatırlatırız.

• Yolculuğa başlamadan önce düzenli kullandığınız ilaçlar varsa yanınıza alınız ve Alerjik, Kronik ve Kalıtsal rahatsızlıklarınızı rehberinize veya araç personeline bildiriniz.

• Yolculuk esnasında ve tur süresince ihtiyacınız olan şarj aleti, powerbank gibi cihazlarınızı yanınızda bulundurunuz.

• Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; anılan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.

• Vizesine kendi başvurusunu yapacak yolcularımızın ihtiyaç duyduğu belgelerin (otel konfirmesi, ulaşım bileti vs.) temini normal şartlarda   1 iş günü sürmektedir. Misafirlerimizin bu süreyi göz önünde tutarak randevu tarihlerini ve saatlerini ayarlaması gerekmektedir. Aksi halde olası aksaklıklardan acente sorumlu değildir.

• Vizesiz ve pasaportsuz şekilde, sadece TC kimlik kartı ile gidilebilen ülkelere girişlerde üzerinde TC kimlik numarası bulunan yeni tip nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır. Bebekler, Çocuklar dâhil kimliklerde fotoğraf olması zorunludur.

Acente; havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28.09.1955 Lahey Protokolüne tabidir. Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar riski olabilir veya mevcut gezi ve uçuş öncesinde saatler değişebilir. Acente, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Havayolundan veya misafirden kaynaklı olarak, yurt içi iç hat uçuşlarını/bağlantılarını kaçırmasından kaynaklanan aksaklık ve/veya doğabilecek problemlerden acente sorumlu tutulamaz.

• 3 kişilik odalar, otellerin müsaitliğine göre verilmektedir. 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması olup, 3. yatak standart yataktan küçüktür. 3 kişilik odalarda 3 ayrı yatak garantisi verilememekte olup, otel(ler)de buna uygun oda olması durumunda, müsaitliğe göre, otel tarafından blokaj yapılmaktadır.

• Çocuk indirimleri sadece 2 yetişkin yanında konaklayan çocuklar için geçerlidir.

• Rezervasyon/kayıt esnasında, seyahat edilecek pasaportta geçen isim-soyisim, doğum tarihi, pasaport numarasının bildirilmesi ve sisteme girilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri, otel rezervasyonları ve Ulaştırma Bakanlığı’na yapılan bildirimler bu bilgilere göre düzenlenmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak ceza bedelleri misafirin sorumluluğundadır.

• Cep telefonlarınızı yurtdışında kullanabilmek için ülkeden ayrılmadan önce, hattınızın yurtdışı aramalarına/aranmalarına açık olup olmadığını, GSM operatörü firmanızdan kontrol etmeniz gerekmektedir.

• Seyahatiniz süresince kullandığınız ulaşım araçlarından ve konakladığınız otellerden kısa süreli ya da tamamen ayrılırken, lütfen eşyalarınızı eksiksiz aldığınıza emin olunuz.

Acente, mücbir sebepler oluştuğu veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve otel isimlerini değiştirebilir.

• 18 yaşından küçük çocuklar annesi ile seyahat ediyorsa babasından, babası ile seyahat ediyorsa annesinden, üçüncü bir kişi ile seyahat ediyorsa hem annesinden, hem babasından muvafakatname almak zorundadır. Muvafakatname olmaması sebebi ile uçuşun gerçekleşmemesi durumunda acente sorumlu tutulamaz.

İPTAL İADE POLİTİKASI

1) Acente, tura katılan kişilerin yeterli sayıya ulaşmamalarına bağlı olarak ve gerekli gördüğü durumlarda ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 7 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen iptal edebilir. Tüketici ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz.

2) Tüketicinin gezisini, başlamasından 15 gün öncesine kadar iptal etmesi durumunda ücretinin tamamı iade edilir ( kaparo alınan turlarda kaparo tutarı hariç). Ancak uçak, tren ve gemi ile yapılan turlarda biletler grup bileti olarak alındığından ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır. Bu konuda oluşacak kayıplardan Acente sorumlu tutulamaz.

3) Tüketici, gezinin başlamasından 15-7 gün öncesine kadar rezervasyonunu herhangi bir sebep ile iptal- değişiklik talep etmesi halinde gezi bedelinin % 35’ ini, 7 günden sonra ise gezi bedelinin tamamını Acente’ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Uçak-tren ve gemi ulaşımlarında ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır.

4) Özel ürünlerde ve Erken rezervasyon indirimli hizmetlerde, hizmetin başlamasından en geç 60 gün öncesine kadar yapılan iptallerde, tüketiciye o ana kadar ödediği ücretinin tamamı iade edilir. Tüketicinin, gezinin başlamasından 59-31 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %25′ ini, 30-15 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %50’sini, 14-07 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %75′ ini 7 günden az bir süre kala ise tamamını Acente’ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder.

5) Uçak, tren ve gemi bağlantılı turlarda biletler alındıktan sonraki iptallerde mazeret geçerli olmayıp uçak-tren ve gemi biletlerinin iadesi yapılmaz. Uçak, tren ya da gemi biletlerinde taşıyıcı firmaların iptal ve iade şartları geçerlidir.

6) Her ne sebeple olursa olsun, gezi ücretinin tamamını saptanmış süre içerisinde yatırmamış olan tüketiciler, rezervasyonlarını iptal ettikleri takdirde dahi yukarıda belirtilen limitlere bağlı olarak aynı oranda ücretin kendilerinden tahsil edileceğini şimdiden kabul etmiş sayılırlar.

7) Tarifeli uçuşlarda isim değişikliği kesinlikle yapılamamaktadır. Tüketicinin biletini kaybetmesi durumunda ilgili hava yolunun uyguladığı cezayı ödemekle yükümlüdür. Bu konuda Acente hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

8) Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, Acente tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapılmaz.

9) Tüketicinin, kendisi veya birinci derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin istisnasıdır.

10) Tüketici, hizmetin başlamasından tam 7 gün öncesine kadar turu istediği kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Tüketici, tüm iptal/devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından evvel acentesine sunmakla yükümlüdür.

11) Acente gerekli gördüğü durumlarda Tüketiciye bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turlarda hizmetin başlamasından evvel veya hizmet sırasında hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklilik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir.

12) Charter uçuşlarda 15 gün ve daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp, uçak ücreti iadesi söz konusu değildir.

13) Kampanyalı olarak yapılmış olan rezervasyonların iptalinde, öncelikli olarak kampanya koşulları uygulanır.

YURTDIŞI TURLAR GENEL KOŞULLARI

  1. Satın alınan tura kayıt esnasında; misafir tarafından pasaportta geçen isim, doğum tarihi, pasaport numarasının sisteme doğru şekilde girilmesi/beyan edilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri bu bilgilere göre kesilmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak uçak bileti iptal veya değişikliklerinin ceza bedeli misafirlere yansıtılır.
  2. Saranta Turizm tarafından, oda ile ilgili talepler (yüksek kat, genel alanlara yakın, sigara içilen/içilmeyen, yatak tipi) otele bildirilir. Ayırtılan odaların, otelin müsaitliğine göre misafirin tercihleri doğrultusunda olmasına özen gösterilir. Bu taleplerin gerçekleşmesi otele giriş sırasındaki müsaitliğe bağlıdır ve Saranta Turizm tarafından garanti edilemez.
  3. 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması vardır, bu tip odalarda 3. Kişiye tahsis edilen yatak standart yataklardan küçüktür. İlave yataklar, açma-kapama ve coach bed olarak adlandırılan yataklardan oluşmaktadır. Misafirlerimiz 3 kişilik oda ve/veya çocuklu rezervasyonlarında standart odaya eklenecek ilave yataklar nedeniyle odalarda yaşanabilecek sıkışıklık ve yatak tipini kabul ettiklerini beyan etmiş sayılırlar.
  4. Otel rezervasyonlarında belirtilen, yetişkinler ile konaklayacak çocuk sayısı ve çocukların yaşları misafirlerimizce hatalı beyan edilir ise ilgili oteller ek bedel tahsil edebilir. Böyle bir durumda sorumluluk yanlış beyanda bulunan misafire aittir. Otel tarafından çocuklar için yaş tespitine yönelik kimlik talep edilebilir.
  5. Çocuk fiyatları ancak çocuğun iki yetişkin yanında konaklaması durumunda geçerlidir. Çocuk indirimleri 2 yetişkin yanında kalan yaş grubuna uyan, “tek çocuk” için geçerlidir.
  6. Bazı ülkeler şehir, turizm ya da yerel düzeyde vergiler ile ilgili farklı uygulamalara sahiptir. Programda dahil olmadığı belirtilmeyen tüm turlarda, bu şekilde uygulanmakta olan her türlü şehir, turizm ya da diğer vergiler, giriş veya çıkış sırasında otel tarafından, misafirden tahsil edilir.
  7. Saranta Turizm zorunlu durumlarda veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve uçulacak olan ana havayolunu değiştirebilir.
  8. Olası ekstra harcamalar için otele girişte, resmî kurumlarca düzenlenmiş fotoğraflı kimlik/pasaport ve kredi kartı ya da nakit depozit, otel tarafından talep edilebilir. Çıkış sırasında talep edilen depozit iadesi otel ile misafir arasında olan bir işlem olup, Saranta Turizm’in herhangi bir müdahalesi bulunmamaktadır.
  9. Saranta Turizm hava yolu ile misafir arasında aracı kurum olup, olası ihtilaflarda Türk mevzuatının ilgili hükümlerinin yanı sıra 28.09.1955 Lahey Protokolüne tabidir.  
  10. Uçuş öncesinde uçak saatleri değişebilir, tüm saatlerin hareket tarihlerinden 48 saat önce teyit edilmesi gerekmektedir. Yolcularımız uçuş detaylarının değişebileceğini bilerek ve kabul ederek turu satın almışlardır.
  11. Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar ya da uçuş saati değişiklikleri olabilir. Saranta Turizm, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Misafir uçuş saatinin değişme/iptal riskini kabul ederek geziyi satın almıştır.
  12. Tur ile ilgili kesin bilgiler (uçuş saati, uçak biletleri, otel isimleri, rehber bilgisi, havaalanı buluşma saati) 48 saat kala acente tarafından misafirlere iletilecektir.
  13. Türk Hava yolları kuralları gereğince; gidiş-dönüş olarak satın alınmış uçak biletlerinin gidiş uçuşu kullanılmadığı takdirde, dönüş uçuşu hava yolu tarafından iptal edilebilmektedir. Diğer havayollarında farklı kurallar uygulanmaktadır.
  14. Uçaklı turlara katılan kişiler için yapılması gereken check-in ve boarding işlemleri kişisel işlemlerdir ve bu işlemlerin misafir tarafından uçuş öncesinde havalimanlarında, ilgili hava yolu kontuarlarından ya da online olarak hava yolu firmalarının internet sitelerinden yapılması zorunludur.
  15. Tura katılım için havaalanında zamanın bulunmayan, rehber ile iletişim kurmayan ya da belirtilen uçağa binmeyen/kaçıran misafirlerin tura dahil olmaları için gerekli olacak gidiş-dönüş yeni uçak biletlerinin temini ve gidilecek bölgedeki transferleri vb. gibi konulara dair oluşacak tüm masraflar kendilerine aittir.
  16. Gezi için yeterli katılım sağlanamadığı takdirde; Saranta Turizm gezi hareket tarihinden 21 gün öncesine kadar turu iptal edebilir. Böyle bir durumda iptal bilgisi misafire iletilir. Tur bedelinin tamamı misafire iade edilir. Tur dışında satın alınan ilave hizmetlerin iadesinde; Saranta Turizm’ dan alınmış olan iç hat bağlantı uçuşu da misafire iade edilir, vize hizmeti, seyahat sağlık sigortası kullanılarak misafir adına vize başvurusu yapılmış ise bu hizmetler kullanılmış olacağından misafire iadesi yapılamaz, vize başvurusu yapılmamışsa vize ve seyahat sağlık sigortası da iptal edilerek ücret iadesi yapılır. Misafir iç hat bağlantı uçuşunu Saranta Turizm’den bağımsız farklı bir ürün sağlayıcıdan aldıysa, gezinin Saranta Turizm tarafından iptal edilmesi durumunda Saranta Turizm’den herhangi bir ücret iadesi talep edemez. Turun iptalinden dolayı oluşabilecek maddi ve manevi kayıpları misafir turu satın aldığında peşinen kabul eder, Saranta Turizm sorumlu tutulamaz.
  17. Yurtiçi ve yurtdışı paket turlarda, tüketicinin rezervasyonu/sözleşmeyi hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar feshetmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği rezervasyon bedelinin tamamı kendisine iade edilir. Ancak yurtdışı seyahatlerinde vize alınmış ise vize bedeli iade edilmez. Tüketici gezinin başlamasından 29 gün önce rezervasyonu / sözleşmeyi mücbir sebepler dışında iptal etmesi halinde gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup ilgili maddelerde belirtilen süreler dikkate alınarak tüketici tarafından yazılı olarak bildirilecektir. Kampanyalı paket tur satışlarında (erken rezervasyon indirimi ve promosyon başlıklı paket turlar gibi), rezervasyonun yapıldığı tarihten itibaren her ne sebeple olursa olsun gerçekleşecek iptallerde gezi bedelinin tamamı yanar ve iade yapılmaz. İsim, tarih değişikliği ve devir talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder. İptal sigortası yapılan rezervasyonlar için belirtilen durumlarda, tüketicilerin sigorta kapsamında bulunan maddi zararı, ilgili sigorta şirketinden talep edilecektir.        Saranta Turizm ilave hizmetlerin iptal iadesi için herhangi bir taahhütte bulunamaz.
  18. Saranta Turizm misafirlerimiz ile konsolosluk arasında aracı konumunda olup herhangi bir vize alım garantisi vermez. Konsolosluk gerekli gördüğü durumlarda vize vermeme veya ret verme hakkına sahiptir. Şahsi vize başvurularında Saranta Turizm’in herhangi bir yaptırımı ve sorumluluğu bulunmamaktadır. Misafirlerimiz bu şartları kabul ederek tura kayıt yaptırmışlardır.
  19. Vize başvurusu için seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli pasaport ile acentemizden temin edebileceğiniz evrak listesinde belirtilen belgeler ile başvurmak gerekmektedir. Gidilecek tur bakımından mevcut vizesi olan ya da Saranta Turizm aracılığı ile herhangi bir vize başvurusu yapmayacak olan misafirlerimizin pasaportlarının da seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 6 ay geçerli olması gerekmektedir.
  20. Gümrük geçişlerinde, sınır kapılarında, pasaportunuza giriş – çıkış kaşesi basılabilmesi için, pasaportunuzda en az 2 sayfalık boş alan olması gerekmektedir.
  21. Vize alınmış olması/yeşil pasaport gibi vize gerektirmeyen özel nitelikli pasaporta sahip olunması, ülkeye giriş/ülkeden çıkış yapılabileceği anlamına gelmez, pasaport polisinin sizi ülkeye sokmama/çıkarmama yetkisi vardır, bu durumdan Saranta Turizm sorumlu değildir, sorumluluk misafire aittir.
  22. Türk vatandaşı olmayan ya da çifte vatandaşlığı olup da diğer ülke pasaportunu kullanarak tura katılacak olan misafirlerimizin; seyahat edilecek ülkenin, kullanacakları pasaporta uyguladığı vize prosedürünü ilgili konsolosluklara bizzat danışmaları gerekmektedir, aksi halde doğacak sonuçlardan Saranta Turizm sorumlu olmayacaktır.
  23. 18 yaşından küçük misafirlerimiz tek başlarına ya da yanlarında anne ya da babadan sadece biri ile seyahat ederken ülke giriş-çıkışlarında görevli polis memurunca anne-babanın ortak muvafakatini gösterir belge sorulması ihtimali olduğundan; 18 yaş altı misafirlerimizin ve anne-babalarının bu konuda hassasiyet göstermelerini tavsiye ederiz.
  24. Tur paketine dahil olan panoramik şehir turları, şehirlerin genel tanıtımı için düzenlenen ve araç içinden rehber anlatımıyla panoramik olarak yapılan müze, ören yeri girişlerini içermeyen en fazla 2-3 saatlik turlardır. Panoramik turlar, programda belirtilen diğer turlar da dahil olmak üzere, tura denk gelen gün ve saatte yerel otoriteler tarafından gezilmesine, girilmesine izin verilmeyen veya herhangi bir etkinlik nedeniyle kapalı yollar sebebiyle gerçekleşmediği takdirde, ya da hava şartları nedeniyle turun yapılması imkânsız hale geldiği durumlarda bahse konu turların yapılamamasından Saranta Turizm sorumlu değildir. Bazı turlar kapalı yollar veya araç girişine izin verilmeyen noktalarda imkanlar dahilinde toplu taşıma veya yaya olarak yapılabilir.
  25. Rehber, turun içeriğine bağlı kalarak, katılımcı sayısına, müze ve ören yerinin kapalı olma durumuna göre şehir turu ve/veya ekstra turların günlerinde değişiklik yapabilir. Bu durum uçuş saatlerinde oluşabilecek değişiklikler karşısında da geçerlidir.
  26. Ekstra turlar katılımcının isteğine bağlı olup zorunlu değildir. Tur esnasında düzenlenen ekstra turlara katılmak istemeyen misafirler, yol üzerinde bulunan müsait bir dinlenme tesisinde beklemeyi kabul etmiş sayılırlar. Bu misafirler ekstra tur başlamadan yol üstü dinlenme tesisine bırakılıp, turun tamamlanması ardından bırakıldıkları noktadan alınırlar.
  27. Tur esnasında oluşabilecek yaralanmaların önüne geçmek adına tura uygun ayakkabı seçimi yapılması önerilir.
  28. Bazı turlar içeriğine göre, rahatsızlıkları bulunan misafirler için uygun  olmayabilir. Rehberin bilgisi dahilinde olması durumunda gerekli uyarı ve yönlendirmeler yapılır. ( Örn; Kapalı ve dar alanlara giriş panik atak, astım gibi rahatsızlığı olan misafirler için uygun olmayabilir.)
  29. Tur aracı seyahat halinde iken trafikte yaşanabilecek ani olaylardan kaynaklı yaralanmalar olabilir. Araç içi güvenlik kurallarına uygun olarak hareket edilmesi ve seyahat süresince oturur posizyonda bulunulması gereklidir.
  30. Tur esnasında genel beslenme alışkanlıklarından farklı besinlerden oluşan yiyecek ve içecekler sunulabilir. Bu nedenle alerjik reaksiyonlar, besin intoleransı gibi durumlar oluşabilir. Yerel yiyecek içecek tüketimlerinde içeriklerine, kapalı yiyecek ve içeceklerde de son kullanma tarihlerine ve içeriklerine dikkat edilmelidir.
  31. Aynı zaman diliminde farklı yerlerde farklı iklim özellikleri gösterdiğinden gidilen bölgenin iklimine uygun kıyafet ve ekipmanlar seyahat esnasında bulundurulması tavsiye edilir.
  32. Tur esnasında pasaportun kaybolması durumunda en yakın vatandaşı bulunulan büyükelçilik ile iletişime geçilmeli ve kayıp başvurusu ile beraber geri dönüş için gerekli olan geçici pasaport temin edilmelidir.

İlgili diğer turlarımız

Tur Bilgileri

Otobüs İle yolculuk

Taksit İmkanı

Son Günler Teklifleri

BANSKO KAYAK TURU

BANSKO KAYAK TURU

0
YILBAŞINA ÖZEL YUNANİSTAN TURU

YILBAŞINA ÖZEL YUNANİSTAN TURU

0
Yunanistan Kuzey Makedonya Turu

Yunanistan Kuzey Makedonya Turu

0
DRAMA NOEL BABA KÖYÜ

DRAMA NOEL BABA KÖYÜ

0