- Ana Sayfa
- UÇAKLI BUTİK GAP TURU
UÇAKLI BUTİK GAP TURU
Başlangıç Fiyatı
Tur Süresi
Genel Bilgiler
Tur Programı
Değerli Konuklarımız,
İstanbul Havaalanında buluşuyor ve bizleri Gaziantep’e götürecek olan Türk Havayollarına ait TK22220İstanbul Havaalanı – Gaziantep uçağımız için biniş işlemlerimizi tamamlıyoruz. 06:20’te hareket eden İstanbul – Gaziantep uçuşu ile Gaziantep’ uçuşumuzu gerçekleştiriyoruz. Gaziantep’ te ilk olarak, Naib Hamamının önünde durup 14 Şehitler Anıtını görüyor, Kale-i Füsun ya da Kefen Kalesi olarak adlandırılan Gaziantep (Ayıntap) Kalesi’ni panoramik olarak görüp fotoğrafını çekip tarihi çarşılarda gezimize başlıyoruz. Bakırcılar Çarsısından geçerek Almacı Pazarını, Zincirli Bedesteni görüp Tahmis Kahvesi’nde Sütlü Menengiç kahvelerimizi içerek kısa bir mola ile dinleniyoruz. Gaziantep baklavasının da tadına bakıp alışveriş yaptıktan sonra, Zeugma Mozaik Müzesi’ni ziyaret ediyoruz. Zeugma Antik Kenti’nden çıkartılan birbirinden güzel mozaikleri ve eserleri görüp rehberimizin anlatımlarını dinledikten sonra Halfeti’ye doğru yola çıkıyoruz. Sular altında kalmış Halfeti’de Fırat Nehri’nin kıyısında bizi bekleyen teknemiz ile güzel bir yolculuğa çıkıyoruz. Ekstra tekne turumuzda eski bir yerleşim birimi olan Rum Kale’nin kalıntılarını görme fırsatı bulacağız. Tekne turumuzu tamamlıyor ve siyah gülleriyle ünlü Halfeti’den ayrılıyor. Şanlıurfa’da ki otelimize yerleşiyoruz. Konaklama otelimiz bugün oda kahvaltı olup dileyen misafirlerimiz Ekstra olarak akşam yemeğini Urfa Sıra Gecesi eşliğinde alacaktır.
Kahvaltı: THY uçağında kahvaltı paketi verildiğinden kahvaltı için ekstradan zaman harcamadan tura başlanacaktır.
Öğle Yemeği: Bölge Restoranlarında ekstra olarak alınacaktır.
Günün Alışveriş Noktası: Yöresel Ürün Alışveriş Mağazası
Konaklama: Şanlıurfa Otelleri ( Arad Otel, Harran Otel, Grand Gülizar Otel Vb. )
Akşam yemeği: Sıra gecesinde ya da konaklama otelinde ekstra olarak alınacaktır.
Sıra Gecesi: Şanlıurfa’nın vazgeçilmezi, yıllardan beri kuşaktan kuşağa aktarılan insanların sosyal hayatlarında topluca eğlendikleri özel günlerini kutladıkları, yöresel müziklerin çalınıp söylendiği, yöresel halk oyunlarının oynandığı, çiğköfte, ayran, şıllık ve acı kahve mırranın ikram edildiği eğlence
Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe kahvaltı sonrası Balıklı Göl, Hali-ül Rahman Gölü ve Camii, Ayn-ı Zeliha Gölü, İbrahim Peygamber Makamı, Rızvaniye Camii, Mevlid-i Halil Camisi’ni ziyaret edip, alışveriş yapabilmeniz için sizlere çarşılarda serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman sonrasında Göbeklitepe’ye hareket ediyoruz. Dünyanın bilinen en eski tapınağı olan Göbeklitepe’de hayvan kabartmalarını görüyor ve bu gizemli tarihe tanıklık ediyoruz. Göbeklitepe gezimizin ardından Viranşehir üzerinden Mardin’e doğru hareket ediyoruz. Dinlerin ve dillerin buluştuğu, Süryani’sinden Arap’ına birçok farklı kültür ve İnanç birleşimi olan Mardin gezimize başlıyoruz. İlk olarak bölgede ki Süryaniler için kutsal kabul edilen Deyrulzafaran Manastırı’nı ziyaret ediyoruz. Taş işçiliği ve kentsel dokusu ile ziyaretçilerini büyüleyen eski Mardin’de, dar ve taş sokaklarda çarşıların arasından yapacağımız yürüyüşümüzde, Mardin’in en büyük camisi olan Ulu Cami ve minaresinin anlatımını dinledikten sonra, belediye temizlik işlerinin eşekler ile yapıldığı evlerin altından geçerek, tarih kokulu sokaklarda yürüyor ve Mardin turumuzu tamamlıyoruz. Akşam yemeği ve konaklama otelimizde.
Kahvaltı: Otelde açık büfe olarak sunulacaktır.
Öğle Yemeği: Bölge Restoranlarında ekstra olarak alınacaktır.
Günün Alışveriş Noktası: Yöresel Ürün Alışveriş Mağazası
Konaklama: Mardin Otelleri
Akşam yemeği: Otelde açık büfe veya set menü olarak alınacaktır.
Değerli Konuklarımız, otelimizde alacağımız açık büfe sabah kahvaltısı sonrasında, Süryanilerin ilk yerleşim mekânlarından biri olan Tur Abdin Bölgesi’nin kalbi Midyat’a gidiyoruz. Sıla Dizisi’nin de çekildiği Konuk Evi’ni ziyaret ediyoruz. Sonrasında bir Midyat el işlemecilik sanatı olan Telkâri sanatı hakkında bilgi alıyoruz ve Midyat’ ta sizlere serbest zaman veriyoruz. Serbest zaman sonrasında, Diyarbakır’a doğru yola çıkıyoruz. İslamiyet’in beş Harem-i Şerifinden birisi olarak kabul edilen Mor Thoma Kilisesinin camiye çevrilmesiyle yapılmış Ulu Cami’yi geziyoruz. Ulu Camii gezisi sonrası, Diyarbakır sur içinde sizlere serbest zaman veriyoruz. Rehberimiz belirttiği saatte tur aracımız ve rehberimiz ile buluşuyor Diyarbakır Havalimanı’na geliyor Türk Havayollarına ait TK2607 uçağa biniş işlemlerimizi gerçekleştiriyor ve başka bir SARANTA TURİZM organizasyonunda görüşmek dileğiyle sizlere veda ediyoruz.
Dönüş uçuşumuz, Türk Havayolları Diyarbakır – İstanbul Havaalanı 20:00 uçuşu ile gerçekleşecektir.
Önemli Not: Otellerde ki yoğunluk durumuna göre, programda belirtilen yerlerin tamamı ziyaret edilmek kaydı ile konaklama dizilimleri ve tur programının dizilimi değiştirilebilir.
Kahvaltı: Otelde açık büfe olarak sunulacaktır.
Öğle Yemeği: Bölge Restoranlarında ekstra olarak alınacaktır.
Günün Alışveriş Noktası: Yöresel Ürün Alışveriş Mağazası
Konaklama: Bu akşam konaklama olmayacaktır.
Ücrete Dahil Olan Hizmetler
- Lüks Araçlar ile Ulaşım (Kişi sayısına göre araç detayları genel şartlarda yer almaktadır.)
- Gidiş – Dönüş Ekonomi Sınıfı Uçak Bileti
- Otellerde 1 Gece Yarım Pansiyon 1 Gece Oda Kahvaltı Konaklama,
- Açık Büfe 2 Sabah kahvaltısı,
- Açık büfe veya yöresel yemeklerden oluşan 1 Akşam yemeği,
- Programda Belirtilen Tüm Çevre Gezileri,
- 1618 No’lu turizm kanununa göre zorunlu seyahat sigortası,
- Profesyonel rehberlik hizmeti,
Ücrete Dahil Olmayan Hizmetler
- Tüm öğle yemekleri,
- Tüm yemeklerde alınan İçecekler,
- Tur süresince yapılan özel harcamalar,
- 1. GÜNEkstra belirtilen organizasyonlar,
- Müze Ören yeri giriş ücretleri,
- Halfeti Tekne Turu,
HİZMET SÖZLEŞMESİ
YURTİÇİ & YURTDIŞI GEZİ-REZERVASYON –PAKET-TUR- KAYIT ve SATIŞ SÖZLEŞMESİ
İş bu sözleşme SARANTA TURİZM A.Ş. “Karakaş, Karakaş Bey Sk. No:32/B, 39010 Kırklareli Merkez/Kırklareli (“seyahat acentesi” olarak anılacaktır) ile hizmeti satın alan müşteri ve beraberindekiler arasında imzalanmıştır (“tüketici” olarak anılacaktır).
I – ÖDEMELER
- Yurtiçi otel ve tur satışlarında, rezervasyon bedelinin en az %35’i kayıt anında, bakiyesinin ise satış tarihinden itibaren 7 iş günü içerisinde ödenmesi gerekmektedir. Turun başlangıç tarihine veya otele giriş tarihine 7 gün ve daha az bir süre kala ise tur/otel bedelinin tamamının kayıt anında ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek toplam hizmet bedelinin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
- Yurtdışı ve gemi turlarında ödemenin tamamı, rezervasyon esnasında ve belirtilen döviz cinsine göre tanımlanan sistem kuru üzerinden tahsil edilir. Herhangi bir nedenle açık bakiye kalması durumunda ilgili bakiye kapatılırken, ödemenin yapılacağı günün sistem döviz kurları geçerli olacaktır. Gemi turları hariç olmak üzere yurtdışı turun kalkışından 30 gün önce belirtilen ödemelerin halen yapılmamış olması halinde ilgili rezervasyon iptal edilerek toplam bedelin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
- Kampanyalı satış (erken rezervasyon indirimi ve promosyonlu satışlar gibi) yoluyla, indirimli hizmet satın alan tüketici, hizmetin bedelinin tamamını rezervasyon tarihinde ödemekle yükümlüdür.
- Özel ürün ve hizmetlerde, toplam tutarın, hizmetin başlamasından en geç 60 gün önce ödenmesi gerekmektedir. Anılan süreler içinde belirtilen ödemelerin gerçekleştirilmemesi halinde yapılan rezervasyon iptal edilerek toplam hizmet bedelinin %35’i cayma tazminatı olarak tüketiciye fatura edilir.
II – İPTAL- VAZGEÇME – DEĞİŞİKLİKLER
1.Seyahat acentesi, gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya mücbir sebeplerden dolayı paket tura ait sözleşmeyi iptal edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz. Seyahat acentesi, turu iptal ettiğini, katılımcılara bildirmek ve tüketiciden almış olduğu tüm ücretleri 14 gün içinde geri ödemekle yükümlüdür. İlgili tutar iadeleri ödemelerin yapıldığı gün kuruna göre işleme alınır. Vize işlemi tamamlanmış olsa bile ilgili turun iptali durumunda tüketicilerin vize bedelleri iade edilmez. Paket turu satın alan tüketicilerin vize sorumlulukları kendilerine aittir.
2.A- Yurtiçi otel satışlarında, tüketicinin rezervasyonu/sözleşmeyi hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar feshetmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği rezervasyon bedelinin tamamı kendisine iade edilir.
2.B- Yurtiçi otel satışlarında, tüketicinin hizmetin başlamasına 29- 15 gün kalaya kadar rezervasyonu/sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %35’ini, 14 günden az bir süre kala iptal etmesi halinde ise tamamını seyahat acentesine ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup tarih değişikliği talepleri, ilgili maddelerde belirtilen süreler dikkate alınarak tüketici tarafından yazılı olarak bildirilecektir.
2.C- Yurtiçi ve yurtdışı paket turlarda, tüketicinin rezervasyonu/sözleşmeyi hizmetin başlamasına 30 gün kalaya kadar feshetmesi halinde, ödenmesi zorunlu olan vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar hariç olmak üzere ödediği rezervasyon bedelinin tamamı kendisine iade edilir. Ancak yurtdışı seyahatlerinde vize alınmış ise vize bedeli iade edilmez. Tüketici gezinin başlamasından 29 gün önce rezervasyonu / sözleşmeyi mücbir sebepler dışında iptal etmesi halinde gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder. Tüketici tarafından yapılan tarih değişikliği talepleri iptal hükmünde olup ilgili maddelerde belirtilen süreler dikkate alınarak tüketici tarafından yazılı olarak bildirilecektir. Kampanyalı paket tur satışlarında (erken rezervasyon indirimi ve promosyon başlıklı paket turlar gibi), rezervasyonun yapıldığı tarihten itibaren her ne sebeple olursa olsun gerçekleşecek iptallerde gezi bedelinin tamamı yanar ve iade yapılmaz. İsim, tarih değişikliği ve devir talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda gezi bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
2.D- Gemi turlarında, her tur için farklı olarak uygulanan iptal şartları ilgili tur programında belirtildiği şekilde uygulanacaktır. E-Tüketicinin, hizmetin başlamasından 30 günden daha az bir süre kala kendisinin veya birinci derecede akrabalarının 10 günlük mutat işgaline engel rahatsızlıkları ve ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın katılımcının ödemiş olduğu bedel kendisine iade edilir. Tüketicinin, gerekli tüm özeni göstermesine rağmen öngöremediği ve engelleyemediği bir durum veya mücbir sebep nedeniyle paket turun başlamasına otuz günden daha az bir süre kala, söz konusu duruma ilişkin belgeyi sunması kaydıyla, fesih bildiriminde bulunması halinde, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen ve iadesi mümkün olmayan bedeller hariç olmak üzere, herhangi bir kesinti yapılmaksızın tüketicinin ödemiş olduğu bedel 14 gün içinde kendisine iade edilir.
3.2.maddede belirtilen durumlarda, tüketicilerin sigorta kapsamında bulunan maddi zararı, ilgili sigorta şirketinden talep edilecektir.
- Tüketici, yurtiçi otellerinin indirimli satış döneminde (yurtiçi erken rezervasyon kampanyalarında) satın almış olduğu indirimli ürünlerde, mücbir sebepler dışında, herhangi bir sebeple; isim ve tarih değişikliği, devir ve iptal talepleri kabul edilmez. Tüketici, bu durumda rezervasyon bedelinin tamamını seyahat acentesine cayma tazminatı olarak ödemeyi kabul, beyan ve taahhüt eder.
- Tüketici başlangıcını kaçırdığı geziye, sonradan iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, seyahat acentesi, tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir ücret iadesi yapılmaz.
- Tüketici paket turu, hizmetin başlamasından 7 gün öncesine kadar yazılı ya da kalıcı veri saklayıcısı aracılığı ile bildirmek suretiyle ve seyahat acentesinin bu değişikliğe yazılı onay vermesi durumunda 3. bir kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebi ile doğan masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Devredilen turlarla ilgili olarak işlemler güncel sistem kuru üzerinden yapılır. Vize işlemi tamamlanmış olan tüketicilerin vize bedelleri iade edilmez. Paket turu devralan tüketicilerin ise vize sorumlulukları kendilerine ait olacaktır. Kampanyalı paket tur satışlarında devir kabul edilmez.
- Mücbir Sebepler: Olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, savaş, savaş ihtimali, öngörülmez teknik hususlar gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil ediyorsa, taraflarca mücbir sebep olarak kabul edilir. Yolcunun veya birinci derecede akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel rahatsızlıkları ve/veya ölümleri de tam teşekküllü devlet hastanesinden alınmış resmi kurul raporu olması şartıyla mücbir sebeptir.
- Satışları nakit veya bankaların kredi kartları ile peşin ve/veya bankaların taksit yapan kredi kartları ile taksitli olarak yapılmaktadır. Kredi kartı ile yapılan satışlarda ödemenin yapılmaması halinde tüketici, kredi kart sözleşmesi imzalamış olduğu bankası ile muhataptır. Bu durumda bankanın uygulayacağı faiz oranları geçerli olup, seyahat acentesi konunun muhatabı olmayacaktır.
- Sözleşme konusu işin ifasından sonra tüketicinin sözleşme bedelini ödemek için kullandığı kredi kartının, yetkisiz kişilerce haksız ve hukuka aykırı olarak kullanılması iddiası ile ilgili banka veya finans kuruluşunun hizmet bedelini seyahat acentesine ödememesi halinde tüketici, itiraz edilen hizmet bedelinden ve her türlü zarardan rezervasyon tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte sorumlu olacaktır.
- Yurtdışı ve gemi turlarında aynı kişilere ait rezervasyon değişikliği durumunda değişiklik yapılan turda döviz cinsinden fiyat farkı varsa, bu fark tutarı değişiklik farkının ödendiği günün güncel sistem kuru üzerinden tahsil edilir. İade oluşması durumunda ise ödemenin yapıldığı gün kuru üzerinden TL cinsinden iadesi yapılır.
III-GENEL HÜKÜMLER
- Tura katılan tüketicinin; her türlü gezide, 50cm x 70cm ebatlarından büyük olmamak kaydı ile 2 valiz, uçaklı seyahatlerde ise 20kg. bagaj götürme ve getirme hakkı vardır. Valizlerin ve içindeki eşyaların her türlü sorumluluğu sahiplerine aittir.
- Paket tur programlarında ücrete dahil tüm hizmetler belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Rezervasyon esnasında tur paket bedeli ve ek hizmet bedeli adı altında iki ayrı ücret makbuz karşılığında tahsil edilir. Alınan bu bedeller rehberlik ücretini de kapsamaktadır.
- Kokan, akan, yanıcı veya patlayıcı vasıfları olan veya çevresine rahatsızlık veren eşyalar ile kesici, delici ve ateşli silahlar ve her çeşit hayvan, seyahat acentesinin ayrıca ve açıkça ve yazılı izni olmadan taşıt araçlarına ve konaklanacak tesislere alınmazlar. Kimlik veya ruhsatlarının olması durumu değiştirmez.
- Tüketiciye ait bagajların kaybı veya hasarı durumunda, seyahat acentesi personelinin ağır kusurundan doğmuş olması halinde, kaybolan veya hasar gören bagajın içinde bulunan eşyaların maddi ve manevi değeri ile sair vasıf ve özellikleri gözetilmeksizin, gezinin toplam bedeli içinde ulaşıma isabet eden kısmının 1/2’si, kaybolan eşya ve valizin maddi ve manevi tazminatı olarak seyahat acentesi tarafından eşya sahibi tüketiciye ödenir. Seyahat acentesi, tüketici tarafından kendisine yazılı olarak kıymetleri ile birlikte deklare edilerek teslim edilmiş eşyanın her türlü kaybından, hasarından ve çalınmasından en çok gezinin ulaşım bedeli kadar sorumludur. Kaybolan eşyanın tüketicinin kimliği, pasaportu vs. resmi evrakı olması halinde seyahat acentesine sorumluluk yüklenmeyecektir.
- Seyahat acentesinin olası tur iptali bildirimleri, her tüketiciye münferiden yapılabileceği gibi, yüksek tirajlı bir gazetenin Türkiye baskısında ilan yolu ile genel olarak da yapılabilir. Bu durumda bildirim yükümlülüğü yerine getirilmiş sayılır.
- Seyahat acentesi gezi kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçlarını, hareket saatlerini ve bunların hareket yerlerini programda belirtilen standartlara bağlı kalmak koşuluyla, tüketiciye bildirim yapılması suretiyle değiştirme veya tüketiciyi başka acenteye devretme hakkına sahiptir. Kayıt esnasında verilen tur programları örnek programlardır. Tur programlarında belirtilen ekstra turların organize edileceği tarihler ve katılımcı sayısına göre fiyatlar değiştirilebilir. Tüketici toplam gezi süresindeki gecelemenin kısaltılmaması, kalınacak tesislerin sınıf ve kategorilerinde değişiklik yapılmaması halinde gezi şartlarının yerine getirilmiş olduğunu kabul eder.
- Seyahat acentesinden vize işlemlerini takip etmesi talep edildiği taktirde, tüketicinin en az altı ay geçerli pasaportu olması ve ilgili konsolosluğun belirlemiş olduğu evraklar ve süre çerçevesinde seyahat acentesine başvurması gerekmektedir. Seyahat acentesi vize işlemlerinde tüketici ile konsolosluk arasında aracı konumundadır ve vizenin alınmamasından sorumlu değildir. Vizenin konsolosluk tarafından onaylanmaması durumunda yukarıda belirtilmiş iptal şartları geçerli olacaktır.
- Seyahat sigortası hizmeti satın alan veya seyahat sigortası paketinin içinde bulunan tüketicilerin eksik veya ayıplı ifa, hasar, zarar ve kayıpları ile ilgili teminatın kapsamı bu hizmeti sunan sigorta firmasının poliçesiyle belirlenmiştir. Seyahat acentesi bu teminatların içeriği, kapsamları ve uygulama şekilleri ile ilgili herhangi bir sorumluluk taşımamaktadır. Otele veya gemiye varış günü odalar saat 14:00’den önce tüketicilere teslim edilmeyebilir. Otelden ayrılış günü tüketicilerin en geç 12:00’ye kadar odalarını boşaltmaları gerekir. Üç kişilik odalarda ilave yatak standardı oteline göre farklı olabilir.
- Seyahat acentesinin paket tur sözleşmesinde öngörülen fiyat ve koşulları değiştirilemez. Ancak Liman, havaalanına iniş vergileri gibi diğer vergi ve ücretler ile döviz kurlarından kaynaklanan fiyat değişikliklerinde bu hüküm uygulanmaz. Tur fiyat değişikliği ön görülen tur tarihinden en az 20 gün öncesinde katılımcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirilmesi koşulu ile sözleşme bedelinin %5’ini geçmemek üzere döviz kurunda, yakıt giderlerinde, liman/havalimanı vergilerinde olağan dışı oluşan farklar yansıtılır. Vize masrafları, ödenmesi zorunlu vergi, harç ve benzeri yasal yükümlülüklerden doğan masraflar ile üçüncü kişilere ödenip belgelendirilebilen bedeller ve sigorta bedelleri hiçbir şart altında geri ödenmez.
- Tüketicinin satın almış olduğu tur programındaki gezinin başlamasından sonra meydana gelen değişikliklerden Seyahat acentesi sorumludur. Seyahat acentesi, tüketici aleyhine olduğu ve zarar gördüğü aşikâr değişiklikleri, gezi sırasında veya gezi sonrasında TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümleri uyarınca tüketiciye bedel veya hizmet iadesi şeklinde tazmin edebileceği gibi, aynı zamanda, fiyata dâhil olmayan ve gezi esnasında tüketiciye verilen ek ve/veya alternatif düzenlemeler ile de telafi yoluna gidebilir. Ek veya ikame hizmetlerin tüketici tarafından alınıp kullanılması veya tüketilmesi, tüketicinin bedel iadesi ve tazminat haklarını ortadan kaldırır.
- Tüketicinin başladığı turu hizmetin kusurlu olduğundan bahisle terk etmesi halinde, turu terk ettiğini seyahat acentesi yetkilisine ve konakladığı otele sebepleri ile birlikte yazılı olarak derhal bildirmek zorundadır. Aksi halde tüketici turu terk etmiş sayılmaz ve hizmeti alıp kullanmış addolunur. Tüketicinin şikâyetçi olduğu hususları hizmetin ifası sırasında yazılı olarak yetkiliye bildirmesi iyi niyetli tüketicinin özen borcudur.
- Seyahat acentesi ile tüketici arasında kayıt esnasında akt olunan iş bu sözleşme hükümleri, tüketici tarafından okunmuştur. Tüketici, tesise ait tüm konaklama detaylarına ilişkin; broşür, web sitesi, satış yazılım programı vb. gibi kaynaklardan bilgilendirilmiştir ve kendisi ile birlikte aynı geziye katılacağını bildirdiği diğer şahısların adına da aynı şartlar altında kayıtlarının yapılmasını talep ve kabul ederek imzalamıştır. Tüketici, beyan etmiş olduğu voucher bilgilerinin yanlış ve/veya eksik olmasından doğacak fiyat farkını ödemeyi kabul eder.
- Sözleşmede imzası bulunmayan ancak sözleşmeye konu geziye katılan tüketici(ler), kendi adlarına kayıt yaptırmakla görevlendirdikleri tüketici(ler)nin bu sözleşmeyi imzalaması ile sözleşme hükümlerini kabul ve taahhüt etmiş sayılırlar. Buna rağmen, sözleşmede bizzat imzalarının olmadığı gerekçesiyle geziye katılan tüketici(ler)nin seyahat acentesi aleyhine ve katılmış oldukları gezi ile ilgili dava, takipler ve seyahat acentesinin tüketiciye bu sözleşmede yazılı hususlar dışında bir bedel ya da tazminat ödemek zorunda kalması halinde, seyahat acentesinin sözleşmede imzası bulunan tüketici(ler)ye ödemiş olduğu fazla miktar için rücu hakkı mahfuzdur. Bu geziye katılan tüketiciler, imzalamış olmasalar dahi, taraflar arasında geçerli olacak bu sözleşme şartlarını katalog ve ilanlar ile öğrenmiş, geziye bu sözleşme şartlarında katılmayı kabul ve taahhüt etmiş sayılır. Bu sözleşmenin bir nüshasının sözleşmeye konu geziye katılacak/katılan kişiler adına düzenlenmesi ve sözleşme yapmaya görevlendirilen tüketiciye yazılı bir nüshasının verilmesiyle yasal yükümlülükler yerine getirilmiş sayılır.
- Seyahat acentesi, geziye katılan tüketicilerle, otel, taşıyıcı firmalar ve gezi ile ilgili diğer hizmetleri sunan her tür üçüncü şahıs ve tüzel kişilikler nezdinde aracı konumundadır. Bu nedenle kendisine müracaat ile geziye kayıt olan tüketicilerin, seyahat acentesi ile taşımayı üstlenen müesseseler arasında yapılmış anlaşmalar hilafına; araçların programlarında gösterilen saatlerde hareket yerinde bulunmamasından, kara, hava ve deniz araçlarının her türlü gecikmelerinden, arızalanmalarından, sis, fırtına, tipi ve her türlü hava koşullarından, yol engeli gibi sebeplerden, yol güzergah ve rotalarını değiştirmelerinden, grev, terör, savaş ihtimali veya bunlara benzer mücbir sebeplerden, ulaşım aracını kullananın kendi hatasından veya üçüncü kişilerin şahsi kusurlarından veya öngörülemez teknik hususlardan kaynaklanan her türlü aksaklıklardan, maddi, manevi hasarlı kazalardan, konaklama tesislerinin eksik veya hatalı hizmetlerinden, seyahat acentesinin işleten sıfatı olmaması nedeni ile mevcut sorumluluğu bulunmadığını taraflar bilmektedirler.
- Charter uçuşları ile ilgili tüm düzenlemeler uluslararası havacılık kurallarına tabi olduğundan Varşova Konvansiyonu hava yolları ile bu uçuşlarda her türlü saat değişikliği yapabilir. Hareket saati garanti edilemez. Taşıyıcı, biletlerde gösterilen duraklama yerlerini değiştirebilir veya duraklama yapmayabilir. Uçuş saatleri 48 saat önce kesinleştiğinden satış sırasında belirtilen saatler muhtemel saatler olup, bu konudaki değişiklikler nedeni ile seyahat acentesi sorumlu tutulamaz. Bu sebeple yapılacak iptal ve iade talepleri de kabul edilemez.
- Tur programlarında ücrete dâhil tüm hizmetler ayrı ayrı belirtilmiştir. Bunlar dışında kalan turlar veya hizmetler ekstra ücrete tabidir. Ekstra tur ücretlerini ve içeriklerini gidilen şehir veya ülkelerdeki yerel acenteler belirlemekte ve önermektedir. Bu turlar ancak yeterli katılımın sağlanması halinde yapılabilecek olup, ekstra turların yapılmaması neden ile seyahat acentesinden hiçbir tazminat ve/veya iade talep edilemez.
- Seyahat acentesi, taahhüt ettiği hizmetin başlamasından sonra meydana gelen mücbir hal, tüketicinin sorumlu olduğu hal ve 3. kişilerin şahsi sorumluluklarından kaynaklanan haller dışındaki sebeplerden sorumludur.
- Bu sözleşmede yazılı olmayan hususlarda 1618 SY., 6502 SY., 2634 SY., IATA, IHA., UFTAA konvansiyon hükümleri, sivil havacılık kanunu, TBK., TTK., Türkiye’nin dahil olduğu uluslararası sözleşmeler ve bunlara bağlı olarak çıkartılmış tüzük, yönetmelik, genelge ve tebliğler ile uluslararası kabul gören Frankfurter Tabelle’nin Türkiye’de tatbik bulan TÜRSAB Kütahya Çizelgesi hükümleri tatbik olunacaktır. Taraflar arasında iki nüsha olarak tanzim edilmiş bulunan iş bu voucher ve paket tur sözleşmesi taraf yetkililerince tüm ekleri ile birlikte önlü arkalı olarak tanzim edilmiş, okunmuş, kontrol edilerek kabul edilmiştir. Taraflar karşılıklı kabul ettikleri, taahhüt ve edimlerini birlikte imza altına alarak kabul ve teyit etmişlerdir. Seyahate katılacak olan ve bu sözleşmede adları yazılı müşteriler adına işbu voucher ve sözleşmeyi kabul eden ve taraf adına vekaleten imzalamış olduğu kişilere karşı tüm hukuki sorumluluğun kendisine ait olduğunu ayrıca kabul ve taahhüt etmiştir.
- Yurtdışı ve Kıbrıs uçuşlarında her iki ebeveyni ile seyahat edemeyecek olan 18 yaş altı çocuklar için noterden muvafakatname alınması zorunludur. Aksi taktirde uçuş yapılamaz. HİZMET KUSURU ŞİKÂYETLERİ: Ayıplı veya kusurlu hizmet sunulması halinde Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca belirlenen maddi sınırlara göre Hakem Heyeti veya Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
HİZMET GARANTİSİ: Yeterli katılım olması ve mücbir sebeplerin olmaması durumunda seyahat acentesi, gezi hakkında, verilmiş ilanlardan ve yayınlanmış broşürlerden müstakil olarak yukarıda taahhüt ettiği hizmetleri, yine yukarıda yazılı bedel mukabili yerine getirmeyi kabul ve taahhüt etmiştir. Seyahat acentesinin kısmen veya tamamen yukarıda yazılı taahhütlerini yerine getirmemesi halinde müşteriye yapılacak geri ödeme miktarının TÜRSAB KÜTAHYA ÇİZELGESİ hükümlerine müstakil olarak yukarıda taahhüt ettiği hizmetleri, yine yukarıda yazılı bedel mukabili yerine getirmeyi kabul ve taahhüt etmiştir.
Müşteri ve Beraberindekiler Adına Adı Soyadı:
Tarih:
İmza :
Belgeyi Tanzim ve İmza Eden Seyahat Acentası
Memuru Adı Soyadı:
İmza
EK BİLGİLER
• Tur süresince gezilecek olan bölgenin hava şartları ve coğrafi yapısına uygun kıyafet ve ayakkabı (bot, terlik, spor ayakkabı vb.) tercih edilmelidir.
• Tur süresince çekileceğiniz fotoğraflarınıza renk katmak için, dilerseniz aksesuar şapka vs. eşyaları sırt çantanıza almanızı hatırlatırız.
• Yolculuğa başlamadan önce düzenli kullandığınız ilaçlar varsa yanınıza alınız ve Alerjik, Kronik ve Kalıtsal rahatsızlıklarınızı rehberinize veya araç personeline bildiriniz.
• Yolculuk esnasında ve tur süresince ihtiyacınız olan şarj aleti, powerbank gibi cihazlarınızı yanınızda bulundurunuz.
• Yırtık, yıpranmış, ıslanmış ve/veya benzeri tahribat(lar)a uğramış pasaportlar nedeniyle ziyaret edilecek ülke sınır kapısında gümrük polisi ile sorun yaşanmaması adına; anılan pasaportların yenilenmesi ve T.C. vatandaşlarına vize uygulayan bir ülke ise ilgili vizenin yeni pasaportta olması gerekmektedir. Aksi durumda sorumluluk yolcuya aittir.
• Vizesine kendi başvurusunu yapacak yolcularımızın ihtiyaç duyduğu belgelerin (otel konfirmesi, ulaşım bileti vs.) temini normal şartlarda 1 iş günü sürmektedir. Misafirlerimizin bu süreyi göz önünde tutarak randevu tarihlerini ve saatlerini ayarlaması gerekmektedir. Aksi halde olası aksaklıklardan acente sorumlu değildir.
• Vizesiz ve pasaportsuz şekilde, sadece TC kimlik kartı ile gidilebilen ülkelere girişlerde üzerinde TC kimlik numarası bulunan yeni tip nüfuz cüzdanı ile geçiş yapabilmektedir. Bunun dışındaki kimlik kartları ile (ehliyet, kurum kimlikleri vs.) geçiş yapılamamaktadır. Bebekler, Çocuklar dâhil kimliklerde fotoğraf olması zorunludur.
• Acente; havayolu ile yolcu arasında aracı konumunda olup, 28.09.1955 Lahey Protokolüne tabidir. Tarifeli ve özel uçuşlarda rötar riski olabilir veya mevcut gezi ve uçuş öncesinde saatler değişebilir. Acente, bu değişiklikleri en kısa sürede bildirmekle yükümlüdür. Havayolundan veya misafirden kaynaklı olarak, yurt içi iç hat uçuşlarını/bağlantılarını kaçırmasından kaynaklanan aksaklık ve/veya doğabilecek problemlerden acente sorumlu tutulamaz.
• 3 kişilik odalar, otellerin müsaitliğine göre verilmektedir. 3 kişilik odalarda ilave yatak uygulaması olup, 3. yatak standart yataktan küçüktür. 3 kişilik odalarda 3 ayrı yatak garantisi verilememekte olup, otel(ler)de buna uygun oda olması durumunda, müsaitliğe göre, otel tarafından blokaj yapılmaktadır.
• Çocuk indirimleri sadece 2 yetişkin yanında konaklayan çocuklar için geçerlidir.
• Rezervasyon/kayıt esnasında, seyahat edilecek pasaportta geçen isim-soyisim, doğum tarihi, pasaport numarasının bildirilmesi ve sisteme girilmesi gerekmektedir. Uçak biletleri, otel rezervasyonları ve Ulaştırma Bakanlığı’na yapılan bildirimler bu bilgilere göre düzenlenmektedir. Hatalı bilgilerden oluşacak ceza bedelleri misafirin sorumluluğundadır.
• Cep telefonlarınızı yurtdışında kullanabilmek için ülkeden ayrılmadan önce, hattınızın yurtdışı aramalarına/aranmalarına açık olup olmadığını, GSM operatörü firmanızdan kontrol etmeniz gerekmektedir.
• Seyahatiniz süresince kullandığınız ulaşım araçlarından ve konakladığınız otellerden kısa süreli ya da tamamen ayrılırken, lütfen eşyalarınızı eksiksiz aldığınıza emin olunuz.
• Acente, mücbir sebepler oluştuğu veya gerek gördüğü durumlarda programın içeriğini bozmadan şehirlerin programdaki sırasını ve otel isimlerini değiştirebilir.
• 18 yaşından küçük çocuklar annesi ile seyahat ediyorsa babasından, babası ile seyahat ediyorsa annesinden, üçüncü bir kişi ile seyahat ediyorsa hem annesinden, hem babasından muvafakatname almak zorundadır. Muvafakatname olmaması sebebi ile uçuşun gerçekleşmemesi durumunda acente sorumlu tutulamaz.
İPTAL İADE POLİTİKASI
1) Acente, tura katılan kişilerin yeterli sayıya ulaşmamalarına bağlı olarak ve gerekli gördüğü durumlarda ilan ettiği veya kayıt aldığı turları gezi başlangıcından 7 gün öncesine kadar kısmen veya tamamen iptal edebilir. Tüketici ücretin tamamını iade alma hakkına sahiptir. Acente, gerekli tüm özeni göstermiş olmasına rağmen gezinin başlamasına veya devamına engel teşkil eden; gerekli yolcu sayısı kadar kesin kaydın oluşmaması ve/veya olumsuz hava koşulları, yol engeli, grev, terör, sis, savaş ihtimali, öngörülemez teknik hususlar ve tüm mücbir sebeplerden dolayı geziyi iptal veya tehir edebilir. Bu durumda tüketicinin tazminat hakkı doğmaz.
2) Tüketicinin gezisini, başlamasından 15 gün öncesine kadar iptal etmesi durumunda ücretinin tamamı iade edilir ( kaparo alınan turlarda kaparo tutarı hariç). Ancak uçak, tren ve gemi ile yapılan turlarda biletler grup bileti olarak alındığından ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır. Bu konuda oluşacak kayıplardan Acente sorumlu tutulamaz.
3) Tüketici, gezinin başlamasından 15-7 gün öncesine kadar rezervasyonunu herhangi bir sebep ile iptal- değişiklik talep etmesi halinde gezi bedelinin % 35’ ini, 7 günden sonra ise gezi bedelinin tamamını Acente’ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder. Uçak-tren ve gemi ulaşımlarında ilgili firmaların iptal ve değişiklik kuralları aynen uygulanır.
4) Özel ürünlerde ve Erken rezervasyon indirimli hizmetlerde, hizmetin başlamasından en geç 60 gün öncesine kadar yapılan iptallerde, tüketiciye o ana kadar ödediği ücretinin tamamı iade edilir. Tüketicinin, gezinin başlamasından 59-31 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %25′ ini, 30-15 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %50’sini, 14-07 gün öncesine kadar sözleşmeyi iptal etmesi halinde gezi bedelinin %75′ ini 7 günden az bir süre kala ise tamamını Acente’ye ödemeyi kabul ve taahhüt eder.
5) Uçak, tren ve gemi bağlantılı turlarda biletler alındıktan sonraki iptallerde mazeret geçerli olmayıp uçak-tren ve gemi biletlerinin iadesi yapılmaz. Uçak, tren ya da gemi biletlerinde taşıyıcı firmaların iptal ve iade şartları geçerlidir.
6) Her ne sebeple olursa olsun, gezi ücretinin tamamını saptanmış süre içerisinde yatırmamış olan tüketiciler, rezervasyonlarını iptal ettikleri takdirde dahi yukarıda belirtilen limitlere bağlı olarak aynı oranda ücretin kendilerinden tahsil edileceğini şimdiden kabul etmiş sayılırlar.
7) Tarifeli uçuşlarda isim değişikliği kesinlikle yapılamamaktadır. Tüketicinin biletini kaybetmesi durumunda ilgili hava yolunun uyguladığı cezayı ödemekle yükümlüdür. Bu konuda Acente hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
8) Tüketicinin başlangıcını kaçırdığı geziye iştirak edeceğini yazılı olarak bildirmemesi durumunda, Acente tüketici adına yapılmış tüm rezervasyonları gezinin başlangıcından 24 saat sonra iptal etme hakkına sahiptir. Bu gibi iptallerde tüketiciye herhangi bir geri ödeme yapılmaz.
9) Tüketicinin, kendisi veya birinci derece akrabalarının 10 günlük mutat iştigaline engel olan rahatsızlıkları veya ölümlerini tam teşekküllü devlet hastanesinden alınacak resmi kurul raporu ile hizmetin başlamasından önce yazılı ibrazı, iptal/devir maddelerinin istisnasıdır.
10) Tüketici, hizmetin başlamasından tam 7 gün öncesine kadar turu istediği kişiye devredebilir. Devralan, bakiye ve devir sebebiyle doğan tüm masraflardan devreden ile beraber sorumludur. Tüketici, tüm iptal/devir taleplerini yazılı olarak hizmetin başlangıcından evvel acentesine sunmakla yükümlüdür.
11) Acente gerekli gördüğü durumlarda Tüketiciye bildirmek kaydıyla ilan ettiği veya kayıt aldığı turlarda hizmetin başlamasından evvel veya hizmet sırasında hizmet kapsamındaki otel isimlerini, ulaşım araçları ile bunların hareket yerlerini, programda belirtilmiş ve gezilecek yer olarak gösterilmiş yerlerin ziyaret sıralarını değiştirebilir. Tüketici bu değişiklilik ve iptalleri haklı nedenlerle kabul etmediği takdirde, rezervasyonunu iptal edip, tüketilmeyen hizmet bedellerini iade alma hakkına sahiptir.
12) Charter uçuşlarda 15 gün ve daha sonraki iptallerde hiçbir mazeret geçerli olmayıp, uçak ücreti iadesi söz konusu değildir.
13) Kampanyalı olarak yapılmış olan rezervasyonların iptalinde, öncelikli olarak kampanya koşulları uygulanır.
İlgili diğer turlarımız
KURBAN BAYRAMINA ÖZEL
Tur Bilgileri
Uçak İle yolculuk
Taksit İmkanı
Son Günler Teklifleri
ESKİŞEHİR BURSA TURU
BATI KARADENİZ TURU
AYVALIK KAZDAĞLARI TURU
ABANT SAFRANBOLU TURU

Morocco

ThaiLand
